Vanaf 25 mei 2018 is de nieuwe wetgeving GDPR van kracht.

Ze heeft tot doel de persoonlijke data van de Europese burger te beschermen. De nieuwe wetgeving brengt voor uw bedrijf een aantal verplichtingen met zich mee maar ze biedt ook opportuniteiten.

Wij analyseren uw risico’s en werken samen met u de gepaste verzekeringsoplossingen uit.

Contacteer ons voor meer info

Lees meer :
Uw verplichtingen

  • U dient zich te beschermen tegen hackers en datalekken.
  • U moet een procedure voor dataverzameling en -opslag van persoonlijke gegevens opstellen en gebruiken.
  • U dient toestemming te vragen om gegevens te verzamelen en gebruiken.
  • Het Individu heeft het recht om ‘vergeten te worden’.
  • Verhoogde security maatregelingen zijn nodig
  • Een datalek moet u kunnen melden binnen de 72 uur
  • De Nationale Autoriteiten kunnen boetes toepassen.
  • In grote organisaties moet een DPO (Data Protection Officer) aangesteld  worden.

Uw opportuniteiten

  • E-marketing : Je mailinglijst wordt kleiner door de expliciete toestemming en bijhorende maatregelen waaraan je moet voldoen, maar ook waardevoller dan vroeger, want ze bevat alleen contacten en klanten die écht geïnteresseerd zijn in je e-mailings. Resultaat: een hogere clickthrough rate.
  • Betere customer experience: Je kan meer relevante, gepersonaliseerde en data-driven content aanbeiden. Een persoonlijke en consistente beleving dus die een positieve impact heeft op het vertrouwen van je klanten en de waarde van je bedrijf of merk, eerder dan een traditionele marketingmethode.

Link naar de wetgeving kan je hier terugvinden:
https://www.privacycommission.be/nl/algemene-verordening-gegevensbescherming-0

Leave a comment

TheTop